Бажана
поведінка
|
Мета дитини
|
Реакція вчителя
|
Відгук учня
|
Альтернативи
поліпшення
|
1.Мені добре
тільки тоді, коли на мене звертають увагу.
|
Домогтися уваги
|
Відчуття: докучливий.
Поведінка:намагається
вмовити,
підбадьорити.
|
Тимчасово
зупиняється, а
потім знову
продовжує або робить щось інше, щоб звернути на себе увагу.
|
Не звертати на
нього увагу, коли поводиться погано.
Звернути увагу
на позитивні вияви поведінки,
коли учень
цього не сподівається. Треба знати,
що покарання,
умовляння, заохочення – це все
вияви уваги і
тільки заохочують таку поведінку.
|
2.Мені добре
тільки тоді,коли я перебуваю в центрі уваги, верховоджу або показую, що ніхто
не може мене примусити щось робити
|
Виявити силу,
зверхність
|
Відчуття: злий, відчуває,що його авторитет під загрозою.
Поведінка: намагає -
ться обстоювати
свій авторитет.
|
Активно –
пасивна агресивна поведінка підсилюється або дитина нібито змінює поведінку.
|
Уникнути
конфлікту. Треба допомогти дитині
навчатися, як
застосовувати силу в добрий спосіб. Треба бути свідомим того, що воювати
або піддатися
означає: дитина виграла і ще більше старатиметься брати верх.
|
3. Мені добре
тільки тоді, коли роблю шкоду
іншим, бо мене
образили. Мене не люблять.
|
Помститися
|
Відчуття: дуже ображений.
Поведінка: хоче відплатити тим самим.
|
Вишукує спосіб
мститися
далі і
продовжує та підсилює поведінку або виявляє її іншим способом.
|
Не показуйте відчуття
образи.
Не карати і не
мститися.
Треба виробляти
правильне спілкування - переконати
дитину, що її люблять.
|
4. Мені добре
тільки тоді, коли всі переконані, що від мене
не можна нічого
доброго сподіватися.
|
Домогтися
комфортності
|
Відчуття: безсилля.
Поведінка: не хочу навіть спробувати.
|
Пасивний –
ніякої реакції,
Нічого не
змінюється.
|
Перестаньте
критикувати дитину.
Підбадьорюйте будь-яку
ініціативу, спробу, дарма, що вона мала. Не піддавайтеся. Доведіть, що дитина
є великою цінністю.
|
Треба переглянути відчуття свої й
учня, коли намагаєтеся виправити поведінку.
|