20 червня у Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту під головуванням заступника Міністра Бориса Жебровського відбулася нарада проректорів (заступників директорів) Інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо стовідсоткового оволодіння вчителями загальноосвітніх навчальних закладів основами інформаційно-комунікаційних технологій. Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. На сьогодні, без використання інформаційно-комунікаційних засобів не можливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів.
З початком комп'ютеризації навчальних закладів проводилася і підготовка вчителів. Оволодіння вчителями основами інформаційно-комунікаційних технологій здійснювалось: - під час навчання в педагогічних навчальних закладах;
- під час курсів підвищення кваліфікації в Інститутах післядипломної педагогічної освіти;
- шляхом проведення курсів окремими потужними міжнародними ІТ-корпораціями тощо.
З метою забезпечення 100-відсоткового оволодіння вчителями до кінця 2011 року основ інформаційно-комунікаційних технологій Міністерство рекомендує активізувати традиційні форми організації роботи та запроваджувати інноваційні форми, які були представлені під час Всеукраїнської естафети "Нові горизонти української школи": - вчитель - вчитель. Ця форма передбачає навчання одних вчителів іншими, які мають навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями, в межах одного навчального закладу. Досвід впровадження такої форми мають майже всі регіони України; - школа - школа. Навчальні заклади, в яких вчителі володіють інформаційно-комунікаційними технологіями беруть шефство над своїми колегами з іншого(их) закладу(ів) з метою підвищення рівня їх інформаційно-комунікаційної компетентності. Досвід такої роботи мають заклади міста Києва; - учень - вчитель. Ця форма спрямована на співпрацю між вчителем і учнем, під час якої відбувається двосторонній обмін інформацією. Вона дозволяє вчителям підвищити свій рівень володіння ІК технологіями та покращити взаєморозуміння з учнями. Досвід такої форми роботи не настільки поширений, але він апробований у окремих закладах більшості регіонів країни.
Кожен вчитель загальноосвітнього навчального закладу, незалежно від ступеня, типу, форми власності закладу та рівня своєї кваліфікації, повинен вміти орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства.
Щороку програма "Партнерство в навчанні' спільно з Національною академією педагогічних наук України та Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України організовує конкурс "Вчитель-новатор", за результатами якого відзначаються вчителі, які продемонстрували найкращі результати застосування інноваційних інструментів у навчальному процесі. Переможці конкурсу захищають честь України на Європейському форумі вчителів-новаторів, що проводиться за підтримки програми Microsoft "Партнерство в навчанні".
"До кінця 2011 року всі вчителі країни мають оволодіти навичками використання ІКТ на рівні "Початківець". Паралельно можливо організувати навчання більш досвідчених у цьому питанні вчителів на рівні "Активний користувач", "Експерт"", - зазначив Борис Жебровський.
Відповідність рівня володіння вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями орієнтовним вимогам мають визначати місцеві органи управління освітою. Міністерство передбачає проведення моніторингу навченості вчителів.
Навчальним закладам, всі вчителі яких відповідають вимогам до рівня володіння ІКТ, районні (міські) відділи освіти видають сертифікат "100 відсотків володіння ІКТ".