Міністерством освіти і науки затверджено Концепцію профільного навчання у старшій школі.
Концепція
визначає методологію, організаційно-педагогічні умови та окреслює
механізми реалізації профільного навчання у старшій школі.
Метою
профільного навчання є забезпечення умов для якісної освіти
старшокласників у відповідності з їхніми індивідуальними нахилами,
можливостями, здібностями і потребами, забезпечення професійної
орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на
ринку праці.
Концепцією визначено, що профіль навчання – це
спосіб організації диференційованого навчання, який передбачає
розширене, поглиблене і професійно зорієнтоване вивчення циклу
споріднених предметів.
Школи формуватимуть ті чи інші профілі
навчання за рахунок комбінації базових, профільних,
вибірково-обов’язкових предметів, спеціальних курсів, курсів за вибором
та факультативів відповідно до профільного самовизначення учнів.
Концепція
передбачає, що базові предмети є обов'язковими для учнів всіх профілів.
Ці предмети реалізують цілі й завдання загальної середньої освіти.
Зміст навчання і вимоги до підготовки старшокласників визначаються
Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
Визначається
6 базових предметів: українська мова та література, іноземна мова,
історія України та всесвітня історія, математика, природознавство,
фізична культура. На вивчення цих предметів буде виділено по три години
на тиждень у 10 та 11 класах.
На вивчення профільних предметів
може відводитися 5-10 годин на тиждень в 10 та 11 класах у залежності
від кількості обраних учнем предметів для профільного вивчення.
Кількість годин на їх вивчення може бути збільшена за рахунок додаткових
годин навчального плану.
Організація профільного навчання має
здійснюватися з урахуванням особливостей функціонування кожного
навчального закладу та архітектурної доступності.
У сільській
місцевості, за відсутності учнів для формування класу, профільне
навчання може реалізовуватися за індивідуальними планами і програмами з
метою задоволення індивідуальних запитів учнів, у тому числі за
дистанційною формою навчання чи у формі екстернату.
У Міносвіти
зазначають, що для реалізації зазначеної Концепції профільного навчання
необхідно розроблення та оновлення нормативного забезпечення,
організація підготовки педагогічних і керівних кадрів, забезпечення
належного науково-методичного та психологічного супроводу, модернізація
матеріально-технічної бази, створення нового покоління навчальних
планів, програм, підручників і посібників, належне фінансове
забезпечення.
Однією з основних умов реалізації концепції є
підготовка педагогічних кадрів та перманентне навчання керівників
профільних шкіл у системі післядипломної педагогічної освіти. Готовність
педагогів до переходу на профільне навчання пов'язана з підготовкою і
підвищенням кваліфікації педагогічних кадрів для профільної школи.
Структурним
підрозділам МОН, управлінням освіти і науки обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій доручено забезпечити
необхідні умови для реалізації завдань, визначених Концепцією
профільного навчання у старшій школі.
У Міністерстві освіти і
науки наголошують, що профільне навчання є одним із ключових напрямів
модернізації та удосконалення системи освіти держави й передбачає
реальне й планомірне оновлення школи старшого ступеня. Також відомством
затверджено план заходів щодо реалізації концепції.
Освіта.ua
09.11.2013
|