Головна| Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS                                      П`ятниця, 22.11.2024, 03:41  
наша шкільна країна 
    Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2  Покровської міської ради Донецької області      

Ви увійшли як Гість          Група "Гости"            Вітаю Вас Гість          Увага!            ***    Шановні батьки! ЗОШ №2 Покровської міської ради Донецької області оголошує прийом учнів до 1-х  класів на 2023-2024 навчальний рік. Будемо раді прийняти Вашу дитину у нашу шкільну родину.  Увага! Набір до 1 класу (2023-2024 н.р.), який  працюватиме за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України" розпочався.  Поспішайте.             *** НЕ КАЖІТЬ, ЩО У ВАС НЕ ВИСТАЧАЄ ЧАСУ. ЙОГО У ВАС РІВНО СТІЛЬКИ Ж, СКІЛЬКИ ЙОГО БУЛО У МІКЕЛАНДЖЕЛО, ЛЕОНАРДО ДА ВІНЧІ, АЛЬБЕРТА ЕЙНШТЕЙНА, БІЛА ГЕЙТСА. (Джексон Брау)    ***ЛЮДИНА ОСВІЧЕНА ТА, ЯКА ЗНАЄ ДЕ ЗНАЙТИ ТЕ, ЧОГО ВОНА НЕ ЗНАЄ. (Георг Зіммель)***        .***     НЕЗАМІННИХ ЛЮДЕЙ НЕМАЄ. АЛЕ Є ТІ, КОГО НЕ ХОЧЕТЬСЯ ЗАМІНЮВАТИ                    ***)    *** 
Меню сайту
Категорії розділу
нарадча вчительська кімната [129]
рекомендації, поради, інструкції
Голос профкому [8]
сторінка психолога [12]
Класному керівнику [41]
МО вчителів математики [10]
МО вчителів Мистецтво+Культура+Технології [50]
МО вчителів початкових класів [37]
МО вчителів украiiнськоi мови та лiтератури [24]
МО вчителів вчителів суспільних дисциплін [0]
МО учителів англійської мови [16]
МО вчителів природничого циклу [15]
МО вчителів російської мови [0]
Міні-чат
Наше опитування
чи доводилося вам використовувати правові знання в житті

Всього відповідей: 46
Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0
 

 

mongovua

umo

Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації

Інститут модернізації змісту освіти

nus

osnova

Портал освітян України

Учительська

Головна » Учительська » шкільні МО » МО вчителів украiiнськоi мови та лiтератури

Уроки укр. мови. 6 клас

Мета: повторити й поглибити знання учнів про прикметник, його морфологічні ознаки, сприяти зміцненню навичок правопису прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, та позначати відповід­ні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати вміння утворюва­ти  форми пестливих прикметників за допомогою суфіксів -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-; розвивати вміння відтворювати деформоване висловлювання, сприяти збагаченню словникового запасу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Форми, прийоми, методи роботи: робота в парі, творче спостереження з елементами аналізу, вибірковий диктант, «Передай крейду», робота з деформованим висловлюванням, індивідуальна робота, «Мікрофон».

                                               ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація мотиваційних резервів шестикласників з теми

1. Бесіда за питаннями

1) Назвати основні способи творення прикметників. Навести приклади.

2)  Який спосіб творення прикметників є найпродуктивнішим? Чому?

3)  Від яких частин мови найчастіше утворюються прикметники?

2. «Перевір себе». Робота в парі.

Виконати словотвірний розбір прикметників: земний, безсловесний, дивовижний, людський, чесний, дитинний.

3. Творче спостереження з елементами аналізу

■ Прослухати висловлювання. Виписати прикметники, що мають пестливе значення й передають емоційне ставлення мовця.

                                      У РЖІ НА МЕЖІ

У ржі на межі, на кривій березі

Там сиділа русалка.

Просила русалка у дівочок сорочки:

— Ви дівочки, подружки,

Да дайте мені сорочки,

Хоча худенькую, да аби біленькую.

Хоч не біленькую, да тоненькую! (Нар. творчість)

■ Визначити спосіб творення виписаних прикметників. Розібрати їх за будовою.

III. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку

IV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи

Вибірковий диктант

Прочитати мовчки текст. Виписати словосполучення, до складу яких входили б виділені прикметники.

         Я люблю маленького, завжди бадьорого і такого втішного чижика. Ця лимонно-зеленувата пташка, з хитренькими очима, з чорненькими бровами і цяточкою під дзьобом швидко звикає в кімнаті і стає майже ручною Уже через тиждень-півтора чижі починають співати бадьору пісеньку не тонюсіньким, а хрипкуватим голосом. (За Ю. Старостенком).

■ Виділити у прикметниках суфікси. Пояснити вживання м'якого знака в них. З'ясувати, яке експресивно-стилістичне значення виражають прикметники з цими суфіксами.

■  Гра «Передай крейду».

Утворити за зразком від прикметників пестливу форму за допомогою додавання суфіксів -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -усіньк-.

Зразок. Білий — біленький, білесенький, білісінький.

Чистий, високий, кислий, довгий, тихий, старий, великий, густий, солоний, дрібний, широкий.

■  До поданих прикметників дібрати антоніми. Від 3-4 слів утворити пестливі форми.

■  Яку роль виконують прикметники із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -усіньк- у нашому мовленні?

Коментар учителя. Суфікси здрібнілості -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -усіньк- вносять у текст пестливі відтінки. Тому вони використовуються, як правило, в описах дітей, для відтворення дитячого мовлення, при потребі надати зображуваному довірливого й голубливого характеру. У поетичних жанрах прикметники з пестливо-здрібнілими суфіксами сприяють зображенню переживань і почуттів автора.

Робота з деформованим висловлюванням.

Відновити деформований зміст висловлювання, уставивши в ньо­го прикметники з довідки. Пояснити роль прикметників у художніх творах.

         От і настала... зима. Ходить нашим краєм її ... місяць-грудень. Схо­вав він під ... кригою річки, повдягав у ... мережива ліси. Тоді засипав ... снігом поля, напхав першого снігу аж під ... гілля у лісі.

Довідка: найтепліший, самісіньке, біленькі, справжнісінька, тоню­сінькою, чистеньким.

Індивідуальна робота.

1. Виконати морфемний розбір кількох прикметників (вправа № )

2. Передати звукописом кілька прикметників (вправа № )

3. Виконати морфологічний розбір кількох прикметників (вправа № )

V. Підсумки уроку. Рефлексія

«Мікрофон». Здійснення самоконтролю  роботи  за питаннями

– Що ви з’ясували?

– Чи вдалося досягнути мети? Яким чином?

– Виконання яких завдань викликало труднощі?

– Що виявилося найважливішим?

– Над чим варто ще попрацювати?

– Чи справдилися очікування від уроку?

►  Утворити прикметники із суфіксами -еньк-, -есеньк-,  -ісіньк-.

Низький, густий, круглий, чепурний, чистий, високий, білий, гар ний, малий, повний.

(Чепурненький, гарнесенький, чистісінький, низень­кий, маленький, біленький, густенький, повнісінький, височень­кий, кругленький.

■  До виділеного слова дібрати синоніми (чепурний — охайний, акуратний).

■  До слів гарний, чистий, білий, високий дібрати антоніми. Увести їх у словосполучення.

VI. Домашнє завдання

1. §   , вправа №  .

2. Скласти словниковий диктант до теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: МО вчителів украiiнськоi мови та лiтератури | Додав: Філолог (17.11.2014)
Переглядів: 868 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Погода у Покровську

Безпека в Інтернеті

Видавництво «Шкільний світ»
Календар
Архів записів
Пошук

   

          ЗОШ №2  Покровської міської ради  Донецької обл. 

  Copyright MyCorp © 2013

Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz