Головна| Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSS                                      Понеділок, 23.12.2024, 21:10  
наша шкільна країна 
    Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2  Покровської міської ради Донецької області      

Ви увійшли як Гість          Група "Гости"            Вітаю Вас Гість          Увага!            ***    Шановні батьки! ЗОШ №2 Покровської міської ради Донецької області оголошує прийом учнів до 1-х  класів на 2023-2024 навчальний рік. Будемо раді прийняти Вашу дитину у нашу шкільну родину.  Увага! Набір до 1 класу (2023-2024 н.р.), який  працюватиме за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України" розпочався.  Поспішайте.             *** НЕ КАЖІТЬ, ЩО У ВАС НЕ ВИСТАЧАЄ ЧАСУ. ЙОГО У ВАС РІВНО СТІЛЬКИ Ж, СКІЛЬКИ ЙОГО БУЛО У МІКЕЛАНДЖЕЛО, ЛЕОНАРДО ДА ВІНЧІ, АЛЬБЕРТА ЕЙНШТЕЙНА, БІЛА ГЕЙТСА. (Джексон Брау)    ***ЛЮДИНА ОСВІЧЕНА ТА, ЯКА ЗНАЄ ДЕ ЗНАЙТИ ТЕ, ЧОГО ВОНА НЕ ЗНАЄ. (Георг Зіммель)***        .***     НЕЗАМІННИХ ЛЮДЕЙ НЕМАЄ. АЛЕ Є ТІ, КОГО НЕ ХОЧЕТЬСЯ ЗАМІНЮВАТИ                    ***)    *** 
Меню сайту
Категорії розділу
нарадча вчительська кімната [129]
рекомендації, поради, інструкції
Голос профкому [8]
сторінка психолога [12]
Класному керівнику [41]
МО вчителів математики [10]
МО вчителів Мистецтво+Культура+Технології [50]
МО вчителів початкових класів [37]
МО вчителів украiiнськоi мови та лiтератури [24]
МО вчителів вчителів суспільних дисциплін [0]
МО учителів англійської мови [16]
МО вчителів природничого циклу [15]
МО вчителів російської мови [0]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 289
Статистика

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
 

 

mongovua

umo

Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації

Інститут модернізації змісту освіти

nus

osnova

Портал освітян України

Учительська

Головна » Учительська » шкільні МО » МО вчителів украiiнськоi мови та лiтератури

Розробка виховної години

ТЕМА: ХТО ХОЧЕ СТАТИ ВІДМІННИКОМ?

МЕТА: повторити і закріпити знання учнів з теми: “Морфологія”; вдосконалити уміння і навички  здійснення мовного аналізу, розвивати логічне мислення,  увагу: виховувати інтерес до рідної мови.

                                                        Правила гри.

Відбірковий  тур.

 Беруть участь всі учні.

           Оголошується завдання, у якому треба розташувати слова у певному порядку. Відповіді записуються на попередньо розданих листках. Той, хто виконає його, піднімає руку і здає свій листок. До наступного туру виходить автор першої правильної відповіді

Гральний  тур.

              Бере активну участь переможець відбіркового туру, а решта учасників показують свої варіанти відповідей за допомогою сигнальних карток.

Учасник займає місце за столом навпроти ведучого, отримує 12 запитань з 4 варіантами відповідей, з яких йому треба обрати правильну. Кожен вдалий вибір приносить 1 бал. Якщо ж буде обраний неправильний варіант, то гравець вибуває, отримуючи стільки балів, на скільки питань відповів  Решту завдань буде розіграно між учасниками, які вибули з відбіркового туру, і які матимуть можливість отримати додаткові бали. Після оголошення питання, той, хто вже обрав варіант, піднімає руку і після дозволу відповідає. Зараховується лише правильний варіант. 

         Під час того, як переможець відбіркового туру думає над запитаннями, інші гравці за допомогою сигнальних карток демонструють той варіант, який вони вважають за правильний.

         Всі відповіді, обрані правильно, будуть записуватися і коштуватимуть 0.5 бала. Зараховуватимуться тільки ті відповіді, які будуть дані до остаточного вибору головного гравця. В кінці уроку я порахую зароблені кожним бали і виставлю оцінки.

      Далі знову проводитиметься відбірковий тур, а після нього гральний.

      Підказок у нашій грі, таких, як у телепередачі,  не буде, бо у школі за  них не додають балів, а швидше – навпаки.

ЗАВДАННЯ НА ВІДБІРКОВІ ТУРИ

1. РОЗТАШУВАТИ ПОДАНІ СЛОВА В ТАКОМУ ПОРЯДКУ: 

     1) іменник;                                                         а) чарівний;

     2) прикметник;                                                 б) звечора;

     3) прислівник;                                                   в) твій;

     4) займенник.                                                     г) юність.

2. РОЗТАШУВАТИ ПОДАНІ СЛОВА В ТАКОМУ ПОРЯДКУ:

     1) дієслово;                                                         а) читаючи;

     2) дієприкметник;                                             б) прочитаний;

     3) дієприслівник;                                               в) двадцять;

     4) числівник.                                                      г) читати.

3. РОЗТАШУВАТИ ПОДАНІ СЛОВА В ТАКОМУ ПОРЯДКУ:

     1) сполучник;                                                     а) у;

     2) прийменник;                                                  б) але;

     3) частка;                                                            в) таки;

     4) вигук.                                                               г) ой.

 

 1. ПРОДОВЖТЕ РЕЧЕННЯ: “ЧИСЛІВНИК – ЦЕ ЧАСТИНА МОВИ, ЯКА ВИРАЖАЄ…”.

А) …ДІЮ АБО СТАН І ВІДПОВІДАЄ НА ПИТАННЯ ЩО РОБИТЬ ПРЕДМЕТ? ЩО З НИМ РОБИТЬСЯ?

Б) …НАЗВУ ПРЕДМЕТА І ВІДПОВІДАЄ НА ПИТАННЯ ХТО? ЩО?

В) … ЧИСЛО, КІЛЬКІСТЬ ПРЕДМЕТІВ, ЇХ ПОРЯДОК ПРИ ЛІЧБІ Й ВІДПОВІДАЄ НА ПИТАННЯ СКІЛЬКИ? КОТРИЙ?

Г) …ОЗНАКУ ПРЕДМЕТА АБО ЙОГО НАЛЕЖНІСТЬ І ВІДПОВІДАЄ НА ПИТАННЯ ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЧИЙ? ЧИЯ? ЧИЄ? ЧИЇ?

2. З’ЯСУЙТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СЛОВА Є ЗАЙМЕННИКАМИ.

А) СІК, ДІМ, НІЧ, ЛІС, БІЛЬ.

Б) МІЙ, НАШ, ВАШ, СВІЙ, ТВІЙ.

В) ПІЧ, БАЦ, КУЩ, ДИМ, МІДЬ.

Г) ВІН, САМ, ЧИЙ, ВІК, ЧАЙ.

3. ВИЗНАЧТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ДІЄСЛОВА Є БЕЗОСОБОВИМИ.

А) ТАЛАНИЛО, НЕ СПИТЬСЯ, ПИСАЛИ, ПОХИЛИЛО, ХОЧЕТЬСЯ.

Б) СВІТАЄ, СУТЕНІЛО, ВЕЧОРІТИМЕ, ПОЩАСТИЛО, ЛИХОМАНИТИ.

В) ВКОЛОЛО, СВІТИТЬСЯ, ВИВЧИТЬСЯ, ДУМАЄ, ЗАБУВАЄ.

Г) МОРОЗИТЬ, ХОЛОДНІШАЛО, БІГАТИМЕ, ЗМОЛОТИ, ЩАСТИТИ.

4. У ЯКОМУ РЯДКУ ПОДАНО ЛИШЕ ТІ ПРИСЛІВНИКИ, ВІД ЯКИХ НЕМОЖЛИВО УТВОРИТИ СТУПЕНІВ ПОРІВНЯННЯ?

А) ГЛУХО, БУЙНО, ЯСНО, ВЕСЕЛО, БАГАТО.

Б) ГОСТРО, ТЯЖКО, НИЗЬКО, СМІЛИВО, ХУТКО.

В) РІДКО, ПРУДКО, МАЛО, КОРОТКО, СОЛОДКО.

Г) ВІЧНО, НАГОЛО, ЗОСЛІПУ,  ЛЕДВЕ-ЛЕДВЕ, ПОРОЖНЬО.

5. У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СПОЛУЧНИКИ ПІДРЯДНІ.

А) І, ТА, ПРОТЕ, ОДНАК, А.

Б) ЗАТЕ, ЧИ…ЧИ, Й, ТОМУ ЩО, БО.

В) НЕЗВАЖАЮЧИ НА ТЕ ЩО, ОСКІЛЬКИ, ЧЕРЕЗ ТЕ ЩО. ТОМУ ЩО, ЩО.

Г) ПРОТЕ, АЛЕ, ТО…ТО, ЩОБ, Й.

6. У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СЛОВА Є  ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ ПАСИВНОГО СТАНУ.

А) ЗВАРЕНИЙ, ОСЯЯНИЙ, ПРОЙДЕНИЙ, СКАЗАНИЙ.

Б) ЗАЧИНЕНИЙ, ЛЕЖАЧИЙ, БІГАЮЧИЙ, ЗМІЦНЕНИЙ.

В) ПОЖОВКЛИЙ, НАПОВНЕНИЙ, ЗАХОВАНИЙ, ДУМАЮЧИЙ.

Г) ЗАЧИНЕНИЙ, ЗДОЛАНИЙ, НАДКОЛЕНИЙ, ПЕРЕДПЛАЧЕНИЙ.

7. З’ЯСУЙТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ДІЄПРИСЛІВНИКИ МАЮТЬ НЕДОКОНАНИЙ ВИД.

А) ЛАМАЮЧИ, КЕРУЮЧИ, ТРИМАЮЧИ, ПОБАЧИВШИ.

Б) ЗДРИГАЮЧИСЬ, ВЗЯВШИ, ЗАПРОСИВШИ, ВІДДАЮЧИ.

В) ПРИГНАВШИ, ЗВЕЛІВШИ, ПРОХАЮЧИ, ТЯГНУЧИ.

Г) ВІТАЮЧИ, БАЖАЮЧИ, ПЛАЧУЧИ, ЗНАЮЧИ.

8. ВКАЖІТЬ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СЛОВА З ЧАСТКОЮ НЕ ПИШУТЬСЯ ОКРЕМО.

А) НЕ⁄МІГ, НЕ⁄МАЄ, НЕ⁄ЩАСТЯ, НЕ⁄ЗЧУТИСЯ.

Б) НЕ⁄ВЕСЕЛИЙ, НЕ⁄МОВЛЯ, НЕ⁄МОВ, НЕ⁄МОЖНА.

В) НЕ⁄ТРЕБА, НЕ⁄ТОЙ, НЕ⁄ЧИТАЮЧИ, НЕ⁄КРИЧАВ.

Г) НЕ⁄ДБАЛИЙ, НЕ⁄АБИЯК, НЕ⁄ГАЙНО,  НЕ⁄ЗАБУДЬКО.

9. У ЯКОМУ РЯДКУ МОРФОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВИДІЛЕНОГО СЛОВА ВИКОНАНО ПРАВИЛЬНО? Любимо листопад, тому що він жовтневі син, а зимі брат.

А) ТОМУ ЩО – спол., підр., прич., простий.

Б) ТОМУ ЩО – спол., підр., умовний, складений.

В) ТОМУ ЩО – спол., підр., прич., складений.

Г) ТОМУ ЩО – прийм., похідн., вжито з Р. в.

10. ВИБЕРІТЬ РЯДОК, У ЯКОМУ ДОПУЩЕНО ПОМИЛКУ В ПРАВОПИСІ ВІДМІНКОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ПРИКМЕТНИКІВ.

А) КОРОТКОШИЙОГО, ВАСИЛЕВІМ, НИЦОМУ, ШИРОКОЛИЦИМ.

Б) ДОВГОВІЇМ, ІГОРЕВОМУ, БЕЗКРАЇХ, ПОРОЖНЬОМУ.

В) БЛІДОЛИЦОГО, ТВОРЧИМ, РОБОТЯЩОЮ, МИРНИМИ.

Г) МУЖНЬОМУ, НА ДОРОЖНІМ, ЗДОРОВИХ, СХІДНОЇ.

11. У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ІМЕННИКИ ОЗНАЧАЮТЬ ЗБІРНІ ПОНЯТТЯ?

А) ДІТИ, ЛЮДИ, КОМАХИ, УЧНІ, ГІЛКИ.

Б) ДІТВОРА, ГІЛЛЯ, КОМАШНЯ, УЧНІВСТВО, ЛЮДСТВО.

В) ПЕДАГОГИ, РАДІСТЬ, ЛЮБОВ, ХАТИ, МОЛОДЬ.

Г) ЛИСТКИ, ПТАХИ, СРІБЛО, БДЖОЛИ, ШКОЛЯРІ.

12. З’ЯСУЙТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ПОХІДНІ ПРИЙМЕННИКИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ДВОХ СЛІВ.

А) ЗА⁄ВИНЯТКОМ, НЕ⁄ЗВАЖАЮЧИ⁄НА, З⁄МЕТОЮ, ЗГІДНО⁄З, НА⁄ВИПАДОК.

Б) НА⁄ЧОЛІ, В⁄НАПРЯМКУ, У⁄ВИГЛЯДІ, ПІД⁄ЧАС, З⁄ПОМІЖ.

В) ПОРУЧ⁄З, ВІДПОВІДНО⁄ДО, ЗА⁄РАДИ, В⁄СУПЕРЕЧ.

Г) НА⁄ВІДМІНУ⁄ВІД, У⁄ЗВ’ЯЗКУ⁄З, ОДНОЧАСНО⁄З, В⁄ІНТЕРЕСАХ, ЩО⁄ДО.

 

1. З’ЯСУЙТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СПОЛУЧНИКИ НАЛЕЖАТЬ ДО ОДНОГО РОЗРЯДУ ЗА БУДОВОЮ.

А) ТОМУ ЩО, НЕЗВАЖАЮЧИ НА ТЕ ЩО, ДЛЯ  ТОГО ЩОБ, ЯК ТІЛЬКИ. 

Б) КОЛИ Б, ЯКЩО, І, ЛЕДВЕ, ХОЧ.

В) ОСКІЛЬКИ, ВНАСЛІДОК ТОГО ЩО, ЯКЩО, БО,    АЛЕ.

Г) ПОКИ, ДОКИ, КОЛИ, ЛЕДВЕ, ЯКБИ.

2.У ЯКОМУ РЯДКУ ДО СКЛАДУ ВСІХ СЛОВОСПОЛУЧЕНЬ ВХОДЯТЬ ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ?

А) ШИРОКИЙ СТЕП, ДАЛЕКА ДОРОГА, ДОРОГА ЛЮДИНА, ГАРНИЙ ВЧИНОК.

Б) ЛІТНІЙ ДЕНЬ, ВЕЧІРНІ СУТІНКИ, МОРСЬКИЙ ВОКЗАЛ, МОЛОЧНА КАША.

В) ДЕННЕ СВІТЛО, ГІРСЬКИЙ РАЙОН, ВОЛОСЬКИЙ ГОРІХ, ЯСНИЙ ДЕНЬ.

Г) СЕРДИТИЙ ХЛОПЕЦЬ, ВЕСЕЛА ДІВЧИНА, ЗИМОВИЙ РАНОК, ВИШНЕВИЙ САДОК.

3. ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ПРИСЛІВНИКИ З ЧАСТКОЮ НЕ ЗАВЖДИ ПИШУТЬСЯ ОКРЕМО?

А) НЕ⁄СТЯМНО, НЕ⁄ПОРУШНО, НЕ⁄САМОВИТО, НЕ⁄ВТЯМКИ, НЕ⁄ВГАМОВНО.

Б) НЕ⁄ВИГІДНО, НЕ⁄ВДАЛО, НЕ⁄РОЗУМНО, НЕ⁄ДАВНО, НЕ⁄МОЖНА.

В) НЕ⁄РУХЛИВО, НЕ⁄ДАРЕМНО, НЕ⁄ПОТРІБНО, НЕ⁄ГАРАЗД, НЕ⁄ГУСТО.

Г) НЕ⁄ВПИННО, НЕ⁄ЛАГІДНО, НЕ⁄КРАСИВО, НЕ⁄КУЛЬТУРНО, НЕ⁄ДОБРЕ.

4.ВКАЖІТЬ,  У ЯКОМУ РЯДКУ В  ПРИКМЕТНИКАХ ПРИ УТВОРЕННІ ВИЩОГО СТУПЕНЯ ПОРІВНЯННЯ ЗМІНЮЮТЬСЯ ПРИГОЛОСНІ.

  А) ЛЕГКИЙ, БОЯЗКИЙ, СЛИЗЬКИЙ, КОВЗКИЙ, РІЗНИЙ.

  Б) ДОВГИЙ, СТОРОЖОВИЙ, В’ЯЗКИЙ,  КАВКАЗЬКИЙ, ТУГИЙ.

  В) ДОРОГИЙ, БЛИЗЬКИЙ, НИЗЬКИЙ, ДУЖИЙ, ВУЗЬКИЙ.

  Г) ВОЛОГИЙ, ВАЖКИЙ, ГРУЗЬКИЙ, ВАГОМИЙ, СТАРЕЗНИЙ.

5. У ЯКОМУ РЯДКУ МІСТЯТЬСЯ ДІЄСЛОВА ЛИШЕ НАКАЗОВОГО СПОСОБУ.

А) СМІЙСЯ, НАМАЛЮЙТЕ, ПИШІМО, ЗЕЛЕНІЄ.

Б) ПРОСІТЬ, ЗАБУДЬМО, ХАЙ ВІРИТЬ, БУДУ БОРОТИСЬ.

В) ПИШИ, ЗВАРІТЬ, ПОРАХУЙМО, ХАЙ СИДИТЬ.

Г) ВІДРІЖ, ЗУПИНІМОСЬ, ПОРАХУВАТИ, ПРИПИНИ.

6. ВКАЖІТЬ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ЗАЙМЕННИКИ В НЕПРЯМИХ ВІДМІНКАХ МАЮТЬ ІНШУ ОСНОВУ, НІЖ У НАЗИВНОМУ ВІДМІНКУ ОДНИНИ.

А) ВЕСЬ, ВСЕ, ВСЯ, КОЖНИЙ, ЖОДНИЙ.

Б) МІЙ, САМИЙ, ІНШИЙ, ЧИЙ, АБИЧИЙ.

В) СКІЛЬКИ, ТОЙ, АБИЯКИЙ, ДЕЯКИЙ, КОТРИЙСЬ.

Г) Я, ТИ, ВІН, ВОНО, ВОНА.

7. ВКАЖІТЬ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СЛОВА Є ІМЕННИКАМИ.

А) РУХ, БІГАТИ, ЧИТАТИ, ЗАВДАННЯ,  РАДІСТЬ.

Б) ЗВЕРТАННЯ, СИНЯВА, СМІЛИВІСТЬ,  РАДІСТЬ, ЧИТАННЯ.

В) ДІЯ, МОЛОДИЙ, ПРИРОДА, ЖИТТЯ,   РУХАТИСЯ.

Г) ЗМАГАННЯ, ДОРОГА, ВІДДІЛ,   ВІДДІЛЯТИ.

8. З’ЯСУЙТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ПОРЯДКОВІ ЧИСЛІВНИКИ ВЖИТО У ФОРМІ МІСЦЕВОГО ВІДМІНКА.

А) ПЕРШОМУ, ДРУГОМУ, ТРЕТЬОМУ, ЧЕТВЕРТОМУ.

Б) ПЕРШОГО, ДРУГОГО, ТРЕТЬОГО, ЧЕТВЕРТОГО.

В) ПЕРШИМ, ДРУГИМ, ТРЕТІМ, ЧЕТВЕРТИМ.

Г) НА ПЕРШОМУ, НА ДРУГОМУ, НА ТРЕТЬОМУ, НА ЧЕТВЕРТОМУ.

9. У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ЧИСЛІВНИКИ МАЮТЬ ГРАМАТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ РОДУ?

А) ТРИДЦЯТЬ, БАГАТО, ОДНА П’ЯТА, ДВОЄ, ДВА.

Б) КІЛЬКАНАДЦЯТЬ, ШІСТЬ, ДЕВ’ЯТЬ, ДЕСЯТОК, ОДНА ДРУГА.

В) ОДНЕ, ДВІ, ОБИДВІ, СТО ДВАДЦЯТИЙ, ДРУГИЙ.

Г) СЕМЕРО, ШОСТИЙ, ТРОЄ, П’ЯТНАДЦЯТЬ, ОДИН.

10. ВКАЖІТЬ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ СЛОВА – ВИГУКИ.

А) О, ОЙ, АЛЛО, ВИБАЧТЕ, МАЙЖЕ.

Б) ФЕ, ДО ПОБАЧЕННЯ, ВЙО, ВЙОКАТИ, УХ.

В) ХІ-ХІ, ГАЙДА, НУМО, ДАВАЙ, ФУ.

Г) ЕХ, ОХ, ГОВ, ЗДРАСТУЙТЕ, ВИБАЧТЕ.

1. ВИЗНАЧТЕ, У ЯКОМУ РЯДКУ ВСІ ІМЕННИКИ НАЛЕЖАТЬ ДО ІV ВІДМІНИ.

А) ВНУЧА, КУРЧА, ОРЛЯ, ІМ’Я, ПЛЕМ’Я.

Б) КРУЧА, ПУЩА, ПЛОЩА, ДОЛЯ, СИРОТИНА.

В) ГРЕБЛЯ, ГРУША, УЗБІЧЧЯ, ПОДВІР’Я, ЧЕРЕШНЯ.

Г) ГІЛЛЯ, ЛИСТЯ. ДОЩ, СТЕЖКА, ЗНАННЯ.

12. У ЯКОМУ РЯДКУ МОРФОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ВИДІЛЕНОГО СЛОВА ВИКОНАНО ПРАВИЛЬНО? СВЯТЕЄ СЛОВО – МАТИ.

А) МАТИ – ім., мати, вл. н, істота., ж. р., І в., тв. гр., З. в., одн., присудок.

Б) МАТИ – ім., мати, заг. н., конкр., істота, ж. р, ІІІ в., Н. в., одн., присудок.

В) МАТИ – ім., мати, заг. н., неіст., сп. р., Н. в., одн., додаток.

Г) МАТИ – ім., мати, заг. н., неістота, ІІІ в., З. в., одн., підмет.

                           

Категорія: МО вчителів украiiнськоi мови та лiтератури | Додав: Філолог (17.11.2014)
Переглядів: 670 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Погода у Покровську

Безпека в Інтернеті

Видавництво «Шкільний світ»
Календар
Архів записів
Пошук

   

          ЗОШ №2  Покровської міської ради  Донецької обл. 

  Copyright MyCorp © 2013

Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz