Календарне планування уроків української мови для 10-А класу на І семестр 2013-2014 н.р.
Програма для профільного навчання учнів ЗОНЗ. Філологічний напрям (профіль – укр. філологія) / Мацько Л.І.,
Семеног О.М.- К: Грамота, 2010.
Плющ М.Я., Тихоша В.І. Українська мова. Підручник для 10 класу. Профільний рівень. – К: Освіта, 2010
№
|
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
|
|
Т.1 (12 год) Мова як суспільне явище. З історії розвитку укр. мови
|
|
1
|
1
|
Основні функції мови. Укр. законодавство про мову. Мовна ситуація в державі. Мовні обов’язки громадян. Проблема екології мови. Мовний «суржик»
|
|
2
|
2
|
РМ № 1 (Усно) Офіц. й неофіц., публічне й непуб. мовне спілкування. Вербальні й невербальні засоби спілкування
|
|
3
|
3
|
Укр. мова як одна з індоєвропейських мов. Основні етапи формування і розвитку. Ознаки самобутності
|
|
4
|
4
|
РМ № 2 (усно) Особливості й різновиди аудіювання. Навчальне аудіювання тексту.
|
|
5
|
5
|
РМ № 3 (усно) Мовленнєва ситуація. Мовленнєві ролі та наміри мовця і слухача. Мовленнєва тактика. Мовні засоби мовленнєвої ситуації. Причини комунікативних помилок
|
|
6
|
6
|
Культура усного й писемного мовлення в оцінці видатних громад. діячів. Поняття про колорит мовлення (урочисте, фамільярне, гумористичне, сатиричне мовлення)
|
|
7
|
7
|
Спільні й відмінні риси української мови поряд з іншими слов’янськими мовами
|
|
8
|
8
|
Основні етапи формування та розвитку мови. Кирило і Мефодій, їх роль у становленні слов. писемності. Кирилиця. Види письма в період Київської Русі (устав, на півустав, скоропис)
|
|
9
|
9
|
Короткі відомості з історії укр.писемності. «Граматика» М.Смотрицького. Перша рукописна граматика українською мовою І.Їжакевича (1643)
|
|
10
|
10
|
РМ № 4 (усно) Особливості читання мовчки. Різновиди ЧМ. Навчальне читання мовчки с112
|
|
11
|
11
|
Сучасний укр. алфавіт. Особливості розвитку мови на сучасному етапі
|
|
12
|
12
|
Контрольна робота № 1 з теми «Мова як суспільне явище. З історії розвитку укр.мови» (тестування) Аудіювання
|
|
|
|
Т.2 (10 год) Укр. мова як вища форма існування національної мови.
Фонетика укр. літ. мови як учення про звукову систему
|
|
13
|
1
|
Форми існування мови (загальнонародна, літературна, просторіччя, діалект, професійна, жаргон, арго)
|
|
14
|
2
|
Поняття про укр. літ. норму та її діалекти. Територіальні та соціальні діалекти. Мова міста. Укр. міський сленг. Мова села
|
|
15
|
3
|
РМ № 5 (письм.) Поняття про текст як продукт мовл. діяльності. Текстоутворювальні категорії. Закономірності побудови с.130
|
|
16
|
4
|
РМ № 6 (усно) Докладний усний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням
|
|
17
|
5
|
РМ № 7 (письм.) Конспект прочитаної публіцистичної статті
|
|
18
|
6
|
Поняття про стилістичну систему укр. мови (стилі, підстилі, стилістичні засоби, способи і прийоми організації стилістичних засобів у тексті)
|
|
19
|
7
|
Місце фонетики і орфоепії в нац.-мовному просторі. Короткі відомості з історії фонетики. Фонетичні одиниці (звук, склад, фонематичне слово, фраза) особливості реалізації фонеми в мовленні. Інваріант, позиційний варіант фонеми
|
|
20
|
8
|
РМ № 8 (письм.) Підготовка до написання контрольного переказу (змістова робота, складання плану, робота з чернеткою)
|
|
21
|
9
|
Контрольний переказ тексту
|
|
22
|
10
|
Позиційні чергування приголосних звуків. Основні історичні чергування приголосних при словозміні й словотворенні
|
|
|
|
Т.3 (13 год) Фонетика. Укр. орфоепія як учення про систему
загальноприйнятих правил укр. літ. вимови
|
|
23
|
1
|
Чергування [о] та [е] з [і]; [о], [е] з нулем звука
|
|
24
|
2
|
Чергування [о] з [е] після ж, ч, ш, дж та [й]
|
|
25
|
3
|
РМ № 9 (усно) Особливості монологічного мовлення в різних сферах спілкування. Виступ на зборах, конференції, семінарах
|
|
26
|
4
|
Чергування [г], [к],[х] із [ж], [ч],[ш] та [з], [ц],[с]
|
|
27
|
5
|
РМ № 10 (письм.) Тематичні виписки, план (складний), тези
|
|
28
|
6
|
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі(зо)
|
|
29
|
7
|
Асиміляційні, дисиміляційні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних. Відбиття цих явищ на письмі.
|
|
30
|
8
|
Приставні приголосні. Метатеза. Стилістичні засоби фонетики
|
|
31
|
9
|
РМ № 11 (усно) Особливості діалогічного мовлення і різних сферах спілкування. Дискусійне мовлення
|
|
32
|
10
|
Основні норми суч. літ. вимови. Соціолінгвістичні фактори, що впливають на вимову. Мова ЗМІ, дикторів. Сценічна мова. Причини відхилення від орфоепічних норм. Територіальні варіанти вимови
|
|
33
|
11
|
Вимова деяких граматичних форм. Особливості вимови імен та по батькові. Інтонаційні особливості укр. мови. Смислорозрізнювальна функція інтонації
|
|
34
|
12
|
Наголос в укр. мові, його види (емфатичний, фразовий, логічний. Паралельне наголошування. Семантико-граматична диференціація лексем за допомогою наголосу
|
|
35
|
13
|
Контрольна робота № 2 з теми «Фонетика. Укр. орфоепія як учення про систему
загальноприйнятих правил укр. літ. вимови» (тестування) Читання мовчки
|
|
|
|
Т.4 (11 год) Укр.графіка. Укр.орфографія як учення
про систему загальноприйнятих правил написання
|
|
36
|
1
|
З історії становлення й розвитку укр. графіки й орфографії. Основні принципи української орфографії
|
|
37
|
2
|
РМ № 12 (письм.) Інформаційна переробка текстів різних стилів і жанрів. Написання анотацій, конспектів, рефератів
|
|
38
|
3
|
Правопис ненаголошених е,и,о в коренях слів.
|
|
39
|
4
|
Позначання м’якості приголосних на письмі буквами ь,я,ю,є,і, сполученнями ьо. Складні випадки правопису ь та апострофа
|
|
40
|
5
|
Вживання великої літери. Лапки у власних назвах
|
|
41
|
6
|
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс
|
|
42
|
7
|
Написання складних слів разом, окремо, через дефіс. Правопис складноскорочених слів
|
|
43
|
8
|
Написання чоловічих та жіночих імен по батькові, прізвищ
|
|
44
|
9
|
Складоподіл і правопис переносу слів із рядка в рядок. Графічне скорочення слів
|
|
45
|
10
|
РМ № 13 (письм.) Докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням
|
|
46
|
11
|
Контрольний диктант
|
|
|
|
Т.5 (10 год) Укр. орфографія. Лексикологія
|
|
47
|
1
|
Правопис географічних назв. Написання слів іншомовного походження. Історичний коментар до різних мовних явищ
|
|
48
|
2
|
Норми орфографії. Типові помилки. Нововведення в укр. правописі. Орфографічний аналіз слів. Редагування тексту з орфографічними помилками. Використання орфографічного словника
|
|
49
|
3
|
Слово як основна одиниця мови. Ознаки слова. Лексичне значення, його походження і розвиток. Слово і поняття системні відношення в лексиці укр. мови
|
|
50
|
4
|
РМ № 14 (письм.) Підготовка до написання контрольного твору (вибір теми, складання плану, добір цитат, робота з чернеткою)
|
|
51
|
5
|
Контрольний твір «Тепло отчого дому»
|
|
52
|
6
|
Семасіологія як учення про значення слів і виразів. Оцінні властивості слів. Лексичні норми. Використання тлумачного словника. Поняття про конотацію. Оцінка та експресивність лексики
|
|
53
|
7
|
Однозначні та багатозначні слова. Пряме і переносне значення слова (метафора, метонімія, синекдоха)
|
|
54
|
8
|
Омоніми, їх види. Повні й неповні омоніми. Пароніми, їх стилістичні функції
|
|
55
|
9
|
Синоніми, їх види. Синонімічний ряд. Антоніми, їх види. Стилістичні фігури (антитеза, оксиморон). Мовна надмірність (багатослів’я, плеоназм, тавтологія) та мовна недостатність. Перифрази. Парономазія
|
|
56
|
10
|
Контрольна робота № 3 з теми «Укр. орфографія. Лексикологія» (тестування)
|
|
|
|
Т.6 (8 год) Лексика укр. мови за походженням та сферою її використання
|
|
57
|
1
|
Лексика укр. мови за походж. Українізми в лексичному складі інших мов. Правильне й доцільне використання власне укр. слів.
|
|
58
|
2
|
РМ № 15 (письм.) Відгук про твір мистецтва
|
|
59
|
3
|
Запозичена лексика. Причини і джерела запозичень. Латинські та грецькі елементи у складі різних груп лексики. Кальки. Варваризми
|
|
60
|
4
|
Поняття про старослов. мову, її ознаки, роль у розвитку укр. мови. Стилістична роль старослов’янізмів.
|
|
61
|
5
|
РМ № 16 (усно) Комунікативні ознаки мовлення. Поняття про комунікативну доцільність, точність, ясність, правильність, чистоту, логіку, послідовність, образність, виразність, естетичність мови
|
|
62
|
6
|
Лексика укр. мови за сферою використання, стилістичною диференціацією. Загальновживані слова. Лінгвокультуреми
|
|
63
|
7
|
Лексичне багатство діалектної лексики. Етнографізми
|
|
64
|
8
|
Розмовна, просторічна, емоційно забарвлена лексика. Екзотизми, пуризми
|
|
РМ
|
У
|
П
|
твір
|
-
|
-
|
переказ
|
1
|
1
|
інше
|
7
|
7
|
Всього - 16
|
8
|
8
|
КР – 3
КТ – 1
КП – 1
КД - 1
ЧМ – 1
А – 1
Календарне планування уроків української мови для 10-А класу на ІІ семестр 2013-2014 н.р.
Програма для профільного навчання учнів ЗОНЗ. Філологічний напрям (профіль – укр.філологія) / Мацько Л.І.,
Семеног О.М.- К: Грамота, 2010.
Плющ М.Я., Тихоша В.І. Українська мова. Підручник для 10 класу. Профільний рівень. – К: Освіта, 2010
№
|
№
|
Зміст навчального матеріалу
Усний переказ Читання вголос
|
Дата
|
|
|
Т.7 (13 год) Лексика укр. мови. Лексикографія
|
|
65
|
1
|
Специфічно професійна лексика. Терміни. Наукова лексика. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни. Канцеляризми. Штампи.
|
|
66
|
2
|
Активна і пасивна лексика. Застрілі слова та їх різновиди. Архаїзми, історизми. Неологізми. Загальномовні та авторські неологізми. Стилістична роль архаїчної лексики
|
|
67
|
3
|
РМ № 17 (усно) Наук. стиль, сфера використання і призначення. Ознаки стилю. Повідомлення на наукову тему
|
|
68
|
4
|
Фразеологічні одиниці укр.мови: фр. єдності, фр. зрощення, фр. сполучення. Осн. ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології. Національна специфіка. Актуальні проблеми. Прислів’я, приказки, крилаті вислови
|
|
69
|
5
|
РМ № 18 (письм.) Наукова метафорика. Підстилі наукового стилю. Жанри. Лінгвістичний аналіз текстів науково-навчального стилю
|
|
70
|
6
|
Стійкі народні порівняння. Побажання, приповідки, каламбури, їхній оцінний зміст. Багатозначність, синонімія та антонімія фразеологізмів. Фразеологія власне українського походження. Фразеологізми з античної міфології
|
|
71
|
7
|
Крилаті вислови. Фразеологічні запозичення з інших мови. Фразеологічні словники і довідники
|
|
72
|
8
|
РМ № 19 (письм.) Написання тез наукової статті
|
|
73
|
9
|
Фразеологія худ. мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова. Фразеологізми з професійної мови, мовні кліше, штампи, складні найменування
|
|
74
|
10
|
РМ № 20 (письм.) Написання доповіді з навчально-наукової проблеми
|
|
75
|
11
|
Словники як відображення історії і культури укр.народу. Заг. відомості. Основні типи, особливості їх побудови. Словник Лаврентія Зизанія (1596 р.), «Лексикон» Памво Беринди (1627 р.)
|
|
76
|
12
|
Суч. Словники. Українські електроні словники. Стилістичні засоби лексикографії
|
|
77
|
13
|
Контрольна робота № 4 з теми «Лексика укр. мови. Фразеологія. Лексикографія» (тестування). Аудіювання
|
|
|
|
Т. 8 (13 год) «Морфеміка. Словотвір. Укр. морфологія. Іменник»
|
|
78
|
1
|
Морфемна і словотвірна структура слова. Мотивоване і мотивуюче слово. Основа похідна і непохідна. Твірна ос нова та словотворчий формант
|
|
79
|
2
|
РМ № 21 (письм.) Конспект прочитаного художнього твору
|
|
80
|
3
|
Словотвірний тип і словотвірне значення. Осн. С-би словотвору. Словотвір іменників на позначення жителів населеного пункту.
|
|
81
|
4
|
Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв
|
|
82
|
5
|
РМ № 22 (письм.) Підготовка до написання докладного переказу тексту художнього стилю із творчим завданням (висловлюванням власного ставлення до подій, героїв). Складання плану, добір опорної лексики, робота з чернеткою
|
|
83
|
6
|
Основні способи творення дієслів, прислівників. Складні, складноскорочені слова, способи їх творення на написання
|
|
84
|
7
|
РМ № 23 (письм.) Написання докладного переказу тексту художнього стилю із творчим завданням (висловлюванням власного ставлення до подій, героїв).
|
|
85
|
8
|
Грам. категорії, грам. значення і грам. форми. Осн. способи вираження грам. значень. Основні поняття морфології. Словозміна. Парадигма. Словоформа. Повнозначні та службові частини мови. Вигуки і модальні слова. Взаємоперехід частин мови
|
|
86
|
9
|
Самостійні частини мови. Іменник як частина мови. Лексико-граматичні розряди іменників. Грам. категорії ім. Категорія числа, її значення та грам. засоби вираження. Відмінювання іменників ІІ відміни. Р.в. іменників ІІ відміни
|
|
87
|
10
|
Словозміна іменників. Форми О.в. і М.в. з прийменниками на позначення руху у просторі. Н.в. іменників із сполучниками як, мов, неначе. Словозмінні паралелі іменників, їх стилістичні особливості. Рід відмінюваних і невідмінюваних іменників. Особливості роду (назви за професією, посадою, званням)
|
|
88
|
11
|
РМ № 24 (письм.) Бібліографічний пошук на тему наукової роботи із залученням суч. ІКТ
|
|
89
|
12
|
Невідмінювані іменники. Число іменників. Іменники, що вжив. В обох числових формах, мають лише форму однини або множини. Стилістичні особливості ім. с.р. і спільного роду. Написання і відмінювання власних особових назв, складних прізвищ, імен та по батькові. Кличний відмінок іменників.
|
|
90
|
13
|
Контрольна робота № 5 з теми «Морфеміка. Словотвір. Укр. морфологія. Іменник» (різнорівневі завдання)
|
|
|
|
Т. 9 (13 год) «Укр. морфологія. Прикметник. Займенник. Числівник»
|
|
91
|
1
|
Прикметник як частина мови, значення, морф. ознаки, синтаксичні функції
|
|
92
|
2
|
Лексико-граматичні розряди, їх особливості і функціонування. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення
|
|
93
|
3
|
Контрольний диктант
|
|
94
|
4
|
Повні і короткі форми прикметників, стягнені і нестягнені форми повних прикметників.
|
|
95
|
5
|
Творення відносних і присвійних прикметників. Відмінювання прикметників
|
|
96
|
6
|
РМ № 25 (письм.) Стаття в газету на морально-етичну тему
|
|
97
|
7
|
Займенник як частина мови. Розряди за значенням. Відмінювання та правопис займенників.
|
|
98
|
8
|
Контрольний твір «Магія рідного слова»
|
|
99
|
9
|
Написання заперечних, неозначених займенників. Прономіналізація. Перехід займенників в інші частини мови
|
|
100
|
10
|
Числівник як частина мови. Розряди числівників. Групи за будовою.
|
|
101
|
11
|
Відмінювання числівників. Паралельне використання відмінкових форм числа. Синтаксичні функції
|
|
102
|
12
|
Написання числівників і від числівникових слів. Наголос у числівниках. Сполучення числівників з іменниками
|
|
103
|
13
|
Контрольна робота № 6 з теми «Укр. морфологія. Прикметник. Займенник. Числівник» (тестові завдання)
|
|
|
|
Т. 10 (13 год) «Дієслово. Дієприкметник. Дієприслівник»
|
|
104
|
1
|
Дієслово як частина мови, значення, морф. ознаки, синтаксичні функції. Форми дієслова: дієвідмінювані, відмінювані, незмінні. Зміни звуків в особових формах дієслів
|
|
105
|
2
|
Безособові дієслова. Особливості семантики, граматичні ознаки дієслів. Дві основи дієслова. Поділ дієслів на дієвідміни
|
|
106
|
3
|
РМ № 26 (письм.) Підготовка до написання контрольного переказу (складання плану, робота з чернеткою)
|
|
107
|
4
|
Контрольний переказ
|
|
108
|
5
|
Словозміна дієслів І та ІІ дієвідмін. Види дієслів, їх творення.
|
|
109
|
6
|
Часи та способи дієслів. Особові, родові, числові форми дієслів
|
|
110
|
7
|
Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова. Зворотні дієслова. Функції дієслова в худ. стилі
|
|
111
|
8
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Активні та пасивні дієприкметники
|
|
112
|
9
|
Творення і правопис дієприкметників. Відмінювання і вживання дієприкметників
|
|
113
|
10
|
Дієприкметниковий зворот. Перехід дієприкметників у прикметники. Безособові форми на –но, -то
|
|
114
|
11
|
РМ № 27 (письм.) Написання рефератів з навчально-наукової проблеми.
|
|
115
|
12
|
Дієприслівник як незмінювана форма дієслова. Лексичні, морф. ознаки, особливості їх творення
|
|
116
|
13
|
Дієприслівники доконаного і недоконаного виду. Дієприслівниковий зворот
|
|
|
|
Т. 11 (9 год) «Прислівник»
|
|
117
|
1
|
РМ № 28 (письм.) Звіт про виконану роботу
|
|
118
|
2
|
Прислівник як частина мови. Розряди прислівників за значенням: обставинні й означальні.
|
|
119
|
3
|
РМ № 29 ( письм.) Написання рецензії з навчально-наукової проблеми
|
|
120
|
4
|
Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників
|
|
121
|
5
|
Правопис прислівників і прислівникових сполучень
|
|
122
|
6
|
РМ № 30 (письм.) Редагування тексту наукового стилю
|
|
123
|
7
|
Прислівники за походженням. Написання НЕ з прислівниками
|
|
124
|
8
|
Стилістичні особливості прислівників із суфіксами емоційної оцінки. Правильне наголошування прислівників
|
|
125
|
9
|
Мовленнєві помилки у вживанні прислівників і шляхи їх подолання
|
|
|
|
Т. 12 (9 год) «Службові частини мови»
|
|
126
|
1
|
Службові частини мови, їх загальна характеристика. Прийменник, його особливості. Групи за походженням та морфологічним складом. Правопис прийменників
|
|
127
|
2
|
Синонімія прийменників. Перехід повнозначних слів у прийменники.
|
|
128
|
3
|
Сполучники сурядності та підрядності. Морф. типи сполучників
|
|
129
|
4
|
Особливості вживання деяких сполучників. Перехід повнозначних слів у сполучники
|
|
130
|
5
|
Частка, їх функції, групи за значенням. Правопис заперечних часток
|
|
131
|
6
|
Зв’язка, вигуки, їх ознаки та розряди. Правопис вигуків і особливості вживання. Розділові знаки в реченнях з вигуками. Звуконаслідувальні слова
|
|
132
|
7
|
РМ № 31 (усно) Дискусія на наукову тему
|
|
133
|
8
|
РМ № 32 (усно) Читання наукової, науково-популярної статті (переглядове, ознайомлювальне)
|
|
134
|
9
|
РМ № 33 (усно) Розгорнута відповідь на уроці (іспиті) в науковому стилі
|
|
За 2 семестр За рік
РМ
|
У
|
П
|
твір
|
|
|
переказ
|
1
|
2
|
інше
|
11
|
19
|
Всього - 33
|
12
|
21
|
КР - 3 КР - 6
КТ - 1 КТ - 2
КП - 1 КП - 2
КД - 1 КД - 2
ЧМ - 0 ЧМ - 1
А - 1 А - 2
ЧВ -1 ЧВ - 1
УП - 1 УП - 1
УТ - 0 УТ - 1
Д - 0 Д - 1
РМ
|
У
|
П
|
твір
|
|
|
переказ
|
|
1
|
інше
|
4
|
12
|
Всього - 17
|
4
|
13
|
|