Контрольна робота № 2
1. Орфографічну помилку (велика – мала літера) допущено у рядку:
А гордіїв вузол, Гордіїв комп’ютер;
Б Довженкові фільми, Довженків сад;
В Почаївська лавра, почаївська пам’ятка;
Г шевченківська премія, шевченківська земля.
2. Позначте рядок, у якому є помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних:
А осінній, вихований, лються, віддзеркалювати;
Б сказаний, молоддю, розрісся, старанний;
В лляний, тінню, розкішшю, бовваніти;
Г статей, шалений, істинний, піввідра.
3. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних:
А кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;
Б латишський, поштовий, мангишлацький, воронезький;
В бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;
Г сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.
4. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано правильно:
А гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт;
Б. імітація, іподром, зуммер, ірреальний, тонна;
В інтер’єр, вар’єте, Руж’є, Монтескє;
Г інтермецо, піца, брутто, брависімо, карманьйола.
5. У якому рядку відбувається спрощення у всіх словах:
А форпос..ний, корис..ний, щас..ливий,улес..ливий;
Б рис..нути, провіс..ник, вис..нути, свис..нути;
В безвиїз..ний, влас..ний, зліс..ний, кіс..лявий,;
Г ненавис..ний, якіс..ний, ціліс..ний, мес..ник.
6.Усі слова рядка пишуться з кореневою літерою О:
А к..лоситий, ч..рнило, марм..р, х..зяйство;
Б л..пух, зд..буток, с..бака, п..рхати;
В р..зумний, зл..мити, репр..дукція, ж..лудь;
Г г..лубонька, ж..натий, бор..дка, к..лач.
7. Перепишіть, вставляючи пропущені букви.
Учений та в..лике д..рево не одразу прор..стають. Усякий дім на х..зяїнові тримається. В..сна л..дачого не любить, а працьовитого г..лубить. Кн..жки – мовчазні вч..телі. Під л..жачий камінь вода не т..че. Не кожен б..гатир, хто списа має. Люби ж..ття і дорожи кожною хв…линою. Добре ім’я – найкраще б..гатство.
8. Утворіть від поданих слів назви національних мов.
Таджики, латиші, ескімоси, лаки, литовці, турки, білоруси, французи, німці, туркмени, китайці, нанайці, печеніги, шведи, фіни, японці, українці, казахи, каракалпаки, башкири, коряки, перм’яки, кумики, курди, євреї, карели.
9. Вставте, де треба пропущені букви.
Безкорис..ливий, тіс..ний, учас..ник, совіс..ні, буревіс..ник, очис..ний, жаліс..ливий, бри..кнути, надкіс..ниця, безвиїз..но, випус..ний, турис..ький,безвартіс..ний.
10. Перекладіть українською мовою.
Соцветие, листья, Полесье, собранный, воссоединенный, вечером, написанный, испытание, разоружение, желчью, Закарпатье, скатертью, огненный, самоотверженно, мудростью, вечностью, статьей, Керчью, несравненный, подполье, Илья, коллектив, грипп, ванна, финн.
11. Утворити від поданих іменників присвійні прикметники.
Маринка, донька, ненька, Параска, тітка, Явдоха, Стеха, свекруха, сваха, козак, чумак, Явтух.
12. Напишіть, де треба велику літеру.
Історія стародавнього риму, буг, прикарпаття, львівська площа, ахіллесова п’ята, президент україни,народний артист україни, твори марка вовчка, українські села, мавка, кайдаш, сірко, журнал дивослово, пароплав чорноморець, данило галицький, мойсей, авгієві стайні, донеччина, запорізька січ, біловезька пуща, сізіфова праця.
|