Варіант 1
1. Стилістика вивчає…
А культуру мовлення;
Б мовлення як сукупність мовних дій;
В виражальні мовні засоби і стилі мовлення;
Г лексику, фразеологію, морфологію, синтаксис.
2. Емоційно-експресивне забарвлення мовних явищ і поняття синонімії — невід’ємний компонент…
А мовної норми;
Б розмовного стилю;
В мовлення людини;
Г стилістики мови.
3. Вищий рівень володіння мовою характеризується...
А чистотою, правильністю мовлення;
Б милозвучністю мови.
В емоційністю, виразністю, комунікативною доцільністю мовлення;
Г дотриманням орфоепічних правил;
4. Співвідношення між буквами і звуками української мови подано в рядку…
А 32 букви і 32 звуки;
Б 33 букви і 23 звуки;
В 28 букв і 38 звуків;
Г 33 букви і 38 звуків.
5. У яких випадках губні звуки перед йотованими можуть звучати твердо?
А Якщо між ними і голосним вимовляється [й];
Б завжди;
В при швидкому темпі мовлення;
Г у словах іншомовного походження.
6. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом.
А Здоров..я, валер..янка, моркв..яний, м..ята;
Б Пір..їнка, з..єднати, трав..янистий, повітр..яний;
В Надвечір..я, зор..яний, сув..язь, солов..їний;
Г Різнотрав..я, торф..янистий, п..янкий, під..їхати;
7. Позначте три рядки, у яких у словах пропущений м’який знак.
А Павутинці, тонший, ріжте, рибонці;
Б квітонці, кобзар, менший, держално;
В гуцулський, весняний, голці, підносся;
Г онучечці, Харків, шістсот, дівчинці;
Д корабельня, балабончик, цяцькатись, кузня;
Е галинчин, женьшень, дівчиноньці, бриньчати.
8. У яких рядках правильно виділено наголошені голосні у словах?
А Покрова;
Б Водохреще;
В Великодня (від Великдень);
Г Полтавщина;
Д Лукич (від Лука);
Е Іллівна (від Ілля).
9. У якому рядку звуки [у] — [в] розрізняють значення слів?
А Вправа, вклад;
Б урожай, вчинок;
В вголос, увечері;
Г уміння, учення;
Д враження, вступ;
Е устав, уряд.
10. Прийменник у слід уживати у словосполученнях яких рядків?
А Експонат (в, у) музеї, птах (в, у) небі, участь (в, у) форумі; Б поїхати (в, у) відрядження, наймиліше (в, у) світі, здали (у, в) архів;
В побувати (в, у) Львові, квітник (в, у) саду, залишиться (у, в) спогадах;
Г оселя (в, у) рушниках, віра (в, у) безсмертя, вишня (в, у) цвіту;
Д прийшов (в, у) дім, прочитав (в, у) журналі, зустрілися (в, у) фойє;
Е дізнався (в, у) фахівця, книга (в, у) професора, відлитий (в, у) бронзі.
11. Прочитайте текст. Виконайте подані після нього завдання.
1. Воскреснемо, брати (й, і) сестри, бо земля наша хоч розіп’ята на хресті історії, але жива. 2. Воскреснемо, бо ми живемо на цій Богом даній землі, (й, і) рідне небо усміхається нам зі своєї високості. 3. Воскреснемо, бо світить нам (у, в) віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля». 4. Немає (у, в) Україні кращого неба, ніж небо твоєї малої Батьківщини. 5. А через (у, в)сю Україну, посеред щедротних степів (й, і) ланів, бандурно пливе Дніпро-Славутич — історичний символ й образ України.
А У яких реченнях слід ужити літеру у?
Б У яких реченнях слід ужити прийменник й?
12. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
1 Наголос не розрізняє значень і форм слів.
2 Наголос розрізняє лексичне значення слів.
3 Наголос розрізняє граматичне значення слів.
А Запальний — запальний, розділ — розділ;
Б завжди — завжди, помилка — помилка;
В зорі — зорі, насипати — насипати. |