Стаття 42 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII
В англійській мові відповідником цього терміну є «Academic integrity» — буквально «академічна цілісність». Як бачимо, український відповідник «доброчесність» семантично є морально-етичним за сутністю — на відміну від значення «цілісність» (невід’ємність). Одначе так його внесли в основний освітній закон.
Академічна доброчесність і для вчителя, і для учня
Положення про академічну доброчесність у Законі про освіту визначають, що дотримувати її зобов'язані обидві сторони освітнього процесу. Тобто академічна доброчесність для школярів так само обов'язкова, як і для вчителів.
Як дотримати академічної доброчесності
Педагогічні працівники
|
Учні
|
⇒ посилаються на джерела інформації,
якщо використано сторонні:
⊕ ідеї ⊗
⊗ розробки ⊕
⊕ твердження ⊗
⊗ відомості ⊕
|
⇒ дотримуються норм законодавства про авторське право й суміжні права
|
⇒ надають достовірну інформацію про:
|
- методики й результати досліджень
- джерела використаної інформації
- власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність
|
- результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності
- використані методики досліджень
- джерела інформації
|
- контролюють дотримання академічної доброчесності учнями
|
- самостійно виконують:
- навчальні завдання
- завдання поточного й підсумкового контролю результатів навчання
за винятком деяких дітей із особливими освітніми потребами
|
- об’єктивно оцінюють результати навчання учнів
|
Сертифікація педагогічних працівників у запитаннях і відповідях
Види порушень академічної доброчесності
Порушеннями академічної доброчесності відповідно до Закону про освіту є такі дії:
Види порушень академічної доброчесностіскачати .pdf
ОБМАН
|
► неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу
|
|
→ представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства
|
|
→ представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових
|
|
→ вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі
|
|
→ зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього процесу
|
|
→ використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації, крім дозволених
|
ХАБАРНИЦТВО
|
► надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ чи пропозиція щодо цього з метою отримання переваги в освітньому процесі
|
НЕОБʼЄКТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ
|
► свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання
|
Пожежна безпека: вимоги у захисній споруді
Готовий чекліст щодо вимог до пожежної безпеки в захисній споруді
СКАЧАТИ
Відповідальність за порушення академічної доброчесності
Закон про освіту встановлює академічну відповідальність щодо порушників академічної доброчесності — учасників освітнього процесу.
⇒ Учням про академічну доброчесність
♥ Права та обов'язки вчителя
Педагоги й учні несуть різні рівні відповідальності:
Педагогічні працівники
|
Учні
|
- позбавляються:
- або отримують відмову у їх присвоєнні
|
- повторно проходять:
- оцінювання
- виконують контрольну роботу
- складають іспит
- залік тощо
- відповідну частину освітньої програми
|
- втрачають право
- працювати у деяких закладах
- або займати деякі посади
|
- втрачають пільги з оплати навчання у закладі освіти
|
Види академічної відповідальності за конкретні порушення академічної доброчесності визначають спеціальні закони та/або внутрішні положення навчального закладу, зокрема Положення про педагогічну раду.
Форми здобуття освіти
Джерело: https://oplatforma.com.ua/article/1506-stattya-42-akademchna-dobrochesnst