Умови збереження кваліфікаційних категорій при переході з однієї педагогічної посади на іншу
У зв’язку з тим, що до Міністерства надійшло багато запитань з проханням повідомити про порядок збереження кваліфікаційних категорій при переході педагогічних працівників з однієї посади на іншу, вважаємо за необхідне надати більш розгорнуті роз’яснення з питань застосування пунктів 3.22, та 4.9 Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
Право встановлювати тарифний розряд працівнику, який приймається на роботу або переходить з однієї посади на іншу...ПОДРОБИЦІ З метою соціального захисту педагогічних працівників, які тривалий час працювали на педагогічних посадах, досягли високого рівня професіоналізму та перейшли працювати на інші педагогічні посади, до Типового положення введено норму (п. 3.22), згідно з якою, при переході педагогічних працівників з одного навчального закладу до іншого, а також при переході на інші педагогічні посади у цьому самому навчальному закладі, кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та педагогічні звання, присвоєні їм за результатами попередньої атестації, зберігаються до наступної атестації. Також зберігаються присвоєні попередньою атестацією кваліфікаційні категорії за педагогічними працівниками, які переходять на посади методистів, вихователів-методистів, а також при переході педагогічного працівника з методичної установи на педагогічні посади до навчального закладу. Позбавлення працівника кваліфікаційної категорії, яку він досягнув протягом багатьох років роботи на педагогічних посадах, і встановлення йому найнижчої кваліфікаційної категорії «спеціаліст» суперечить загальновизнаним нормам трудового законодавства. Пункт 3.22 Типового положення розповсюджується, зокрема, на випадки переходу педагогічного працівника з педагогічної посади у загальноосвітньому навчальному закладі на посаду у дошкільному навчальному закладі, при переході із закладу профтехосвіти до школи і навпаки, з посади викладача вищого навчального закладу І-ІІ рівнів акредитації до професійно-технічного училища або до загальноосвітнього навчального закладу та таке інше. При цьому не слід допускати при прийомі на педагогічні посади встановлення найнижчого тарифного розряду спеціалістам, які мають високу кваліфікацію, великий досвід наукової або викладацької роботи.