Методичні рекомендації щодо проведення ДПА з технологій для учнів 11 класів ЗНЗ
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації (у формі контрольної роботи) з технологій для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Державна підсумкова атестація з технологій має на меті виявити рівень технологічної підготовки випускників, перевірити їх знання з обраного напряму та вміння використовувати їх у технологічній діяльності.
Державну підсумкову атестацію з технологій складають лише учні 11-х класів, які навчаються за технологічним профілем.
Атестація проходитиме у формі контрольних робіт за "Збірником завдань для державної підсумкової атестації з технологій. Частина І. ІІ. ІІІ." Автори-упорядники: Ткачук І.О. та ін. – К-П.: Аксіома, 2010р., що має гриф "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" (лист від 03.02.2010р № 1/11-453).
Збірник завдань призначений для учнів, які навчаються за професійним та допрофесійним спрямуванням.
У збірнику подано завдання за такими напрямами: частина І: водій категорії "В", водій категорії "С", тракторист, слюсар з ремонту автомобілів; частина ІІ: оператор комп’ютерного набору, секретар керівника (організації, підприємства, установи); частина ІІІ: кухар, швачка, перукар, продавець продовольчих товарів.
Завдання розділено за трьома блоками. Перший блок охоплює загальні питання. Наприклад, з напряму водій - це "Будова автомобіля", з напряму секретар керівника (організації, підприємства, установи) – "Організаційне та інформаційне забезпечення діяльності керівника".
Другий блок охоплює матеріал практичного спрямування. Наприклад, з напряму тракторист - це "Несправності та технічне обслуговування трактора", з напряму кухар – "Технологія приготування їжі та основами товарознавства".
Третій блок містить завдання прикладного характеру. Наприклад, з напряму водій - це "Основа керування і охорона праці".
Для контрольної роботи вчитель самостійно добирає для кожного учня окремо по одному завданню з кожного блоку. Наприклад: 1 варіант: з І блоку – завдання 1; з ІІ блоку – завдання 2; з третього блоку – завдання 5; 2 варіант: 2; 4; 6; 3 варіант: 3; 1; 9; ………………… 30 варіант: 2; 9; 4.
За напрямами підготовки, які не увійшли до зазначеного вище збірника завдань (столярна справа, діловод, тощо) вчитель самостійно, за аналогією, розробляє по три блоки завдань та затверджує їх у керівника навчального закладу.
Контрольну роботу учні виконують протягом двох уроків.
Включення додаткових завдань до змісту контрольної роботи не допускається.
Відповіді на кожне з трьох завдань оцінюється за 12-бальною шкалою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання (технологій), затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008р. № 371. Загальна оцінка за контрольну роботу визначається як середнє арифметичне заокруглене до цілого числа.
Учні складають державну підсумкову атестацію з технологій в навчальних закладах, на базі яких вони вивчали профільні предмети. Це можуть бути міжшкільні навчально-виробничі комбінати, професійно-технічні навчальні заклади, опорні загальноосвітні школи та ін. Дати проведення контрольних робіт, склад комісій та порядок оформлення документації заздалегідь визначаються спільно місцевими органами управління освітою, адміністраціями закладів освіти на базі яких здійснювалося навчання та адміністраціями загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем навчання учнів.
Державна підсумкова атестація проводиться окремо від кваліфікаційних іспитів з присвоєння робітничої професії. Джерело: МОН